Naber gençler ?

Naber gençler ?
Paranız felan var mı ?

11 Ocak 2011 Salı

Köyümüze Dönelim Bu Ne Ya

Teknolojiden nefret ediyorum.

Her zaman değil tabii, bazen sadece.

Mesela annem çamaşırları as deyip gitti, çamaşır makinası bir saattir ötüyor, çamaşır bitti gel beni as diye, eskiden olsa "yeeaa anneaa unutmuşum yeaa" gibi yavşak yaklaşımlarla çamaşır asma işinden sıyırabiliyordum lakin şimdi öyle bir şansım kalmadı. Makina öyle bir ötüyor ki, şimdi alt komşu gelecek çamaşırı asayım diye, o derece.

Annem bir de press kahve makinası almış, ikide bir "kahve içer misin?" diye soruyor çünkü kahve yapmaya bayılıyor. Oyuncak kamyon alan bir çocuğun sürekli kamyonculuk oynamak istemesi gibi. İçimiz dışımız kahve oldu tabii, orası ayrı. Gerçi şimdi evde yok, gittim ben kendim kahve yaptım. Ablası evde olmayınca makyaj malzemelerini kullanan kızlar gibi.

Bir de çat çut fotoğraf çekenlerden nefret ediyorum. Eskiden 36lık poz vardı, kendisi de pahalıydı tab da pahalıydı, o yüzden sadece doğum günlerinde düğünlerde falan fotoğraf çekiyorduk. Şimdi herkesin elinde bir fotoğraf makinası, neymiş efendim, anı ölümsüzleştiriyorlarmış. Eh be canım kardeşim, ölümsüzleştirmediğin hiç bir an kalmadı ki, basit bir hesapla 3 saat birlikte geçirsek 10800 an yapar, sen çekmişsin 20000 fotoğraf ! Napacaksın, peş peşe ekleyip bu günü tekrar mı yaşayacaksın yani ?

Fütursuzca en iyisinden notebook alan bilgisayardan anlamayan insanlardan da nefret ediyorum. 16 çekirdekliymiş amcanın bilgisayarı ? Ne yapıyorsun amca sen o çekirdeklerle ? Tek çekirdek varken çok mu zorlanıyordun autocad çalıştırmakta, çözünürlük mü rahatsız ediyordu, kilitleniyor muydu bilgisayarın ? O aradaki çekirdek farkına verdiğin parayla git torunlarına hediye al amca, sana tek faydası kahvede hava atmak çünkü. Teknolojik olarak bir katkısı yok yani.

Halamın cep telefonu var, yaklaşık 55 yaşında hacı halamın telefonu ilahi ile çalıyor. (Ne zaman yanımızda telefonu çalsa, kuzenlerle birlikte aczimendi taklidi yapmaya başlıyoruz)

Neyse gideyim bir balyoz bulup şu makinayı kırayım, bir de çamaşırları asayım, siz de yazıma teknolojinin sözlük anlamıyla giriş yapmadığım için bana minnet edin, hadi bakayım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder